بانکداری شرکتی یک استراتژی در سطح کسب و کار بانکی و یکی از ارکان اصلی استراتژی کلان بانکداری جامع است. در این استراتژی تمرکز بر نیازهای مشتریان شرکتی و خلق راهحلهای بانکی و مالی متناسب و پاسخگویی موثر و دقیق به آنها در اولویت قرار میگیرد.
بانکداری شرکتی، تمرکز یک بانک در ارائه خدمات اعتباری متناسب با نیازهای مالی و بانکی یک شرکت، تهیه بستههای متنوع و خاص تامین مالی، تسهیل تجارت بینالمللی برای کسب و کارهای دارای بازارهای جهانی، اعطای خطوط اعتباری به شرکتها، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ، کمک به مدیریت مالی شرکتها، ارایه انواع خدمات مشاورهای، مدیریت نقدینگی، خدمات بانکداری الکترونیکی، خدمات ارزی، خدمات مدیریت ریسک و ... است.
بانکداران شرکتی، شرکایی معتمد و متخصص هستند که خدمات ارزش آفرین، متنوع، انعطاف پذیر، سریع و دقیقی را به مشتریان ارایه میکنند. آنها ضمن شناخت کامل از محیط کسبوکار، نیازهای مشتریان را در اولویت برنامههای خود قرار داده و ضمن برآوردن با کیفیت نیازها از طریق ارایه راهحلها، مشاورههای تخصصی خود را متناسب با تحولات کسب و کار برای بهرهبرداری حداکثری از فرصتها، در اختیار شرکای تجاری خود قرار میدهند.
تدابیر اندیشیده شده در نظام بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین، به شکلی طراحی شده است تا نیازهای مالی و بانکی یک شرکت، با محوریت کارشناس ارتباط با مشتریان، در قالب خدمات و محصولات متمایز، خاص و سفارشی پاسخ داده شده و با تعامل سازنده و یادگیرنده، راهحلهای متنوع، اثربخش و کارآمد برای کمک به تحقق اهداف و استراتژیهای کسب و کار مشتریان، در اختیار آنها قرار گیرد.